Nya medicinen

keskiviikkona, huhtikuuta 22, 2015

Dagarna avlöser varandra. Efter en bra vecka har jag nu en tröttare vecka än på länge. Misstänker att det är den nya medicinen som gör det nu till en början. Det riktigt svider i ögonen och jag är helt råddig. Står ganska ofta stilla i huvudet och i dag lyckades jag tappa bort vår bil. Inte alls typiskt mig.

Den sociala fobin har ökat lite igen, säkert just på grund av tröttheten. Skulle inte riktigt orka ha med folk att göra men anstränger mig till mitt yttersta för att orka med de nödvändiga sociala kontakterna. Helst skulle jag bara vara för mig själv.

Har också sovit väldigt dåligt trots den starka melatoninen som jag drogat ner mig med på kvällarna.

Känns faktiskt väldigt skit. Hoppas det bara är medicinen som gör det. Har gått nu några dagar med den fulla dosen. Ska man någonsin få må bra? :(

You Might Also Like

6 kommenttia

  1. Always remember, you are somebody’s reason to smile.

    VastaaPoista
  2. Hej, vill inte skrämma dig, förstår att du har det väldigt jobbigt just nu men det lönar sig att fundera noga om du verkligen behöver mediciner, speciellt om du verkar mera må dåligt av dem. Eller åtminstone se till att kombinera medicinerna med terapi. Jag har själv lidit länge av depression och upplevde att det bästa var att få prata, prata och prata. Medicinerna gjorde mej bara avtrubbad och konstig + att dom lätt är beroendeframkallande. Så jag skulle hellre satsa pengarna på en bra terapeut. Nya forskningar visar dessutom att psykmedicin inte är så effektivt, speciellt vid milda former av depression. Men det är ju en miljard-business så läkemedelsbolagen vill ju inte höra på sådana tankar. :( Kolla t.ex. här: http://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/56863-suomalaistutkija-pudotti-pommin-masennuslaakkeita-kaytetaan-vaarin och här http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/69581-oliko-aku-kopakkalan-lausunto-masennuslaakkeista-liikaa-mehilaiselle-minut
    Hoppas du hittar en väg som passar dej och du snart kan njuta av livet igen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hej! Tack för din informativa kommentar! Det är väl helt normalt att man mår sämre de första veckorna av medicinen, men det är klart att om det fortsätter så ska man inte äta dem.

      Jag testar gärna medicinen eftersom detta pågått så himla länge nu.

      Poista
  3. Jag beundrar dig som skriver så ärligt om att må dåligt, det är tyvärr inte alla som vågar det! Hoppas verkligen att du hittar rätt kombination av mediciner. Jag använder tidvis melatonin och har testat lite olika doser, och jag märkte att jag sov oroligt och drömde hemska mardrömmar när dosen blev för stor. Kanske nåt att tänka på?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Du kanske har en point där med melatoninen. Tog en mildare dos och sov bättre. :)

      Poista

Roligt att du kommenterar!

Like my blog on Facebook

Instagram